zondag 5 oktober 2014

De makelaar

De huizenmarkt uit het slop

Overal lezen we berichten dat het beter gaat met de huizenmarkt.
Stonden een tientallen jaren geleden de mensen nog in de rij voor een huis . Boden ze over de vraagprijs.
Mensen boden tegen elkaar op.
Nu begint de markt er wederom op te lijken.
Het op zoek zijn naar een geschikt huis om ons autonome imperium te bouwen gaat niet over rozen.
We schakelen de verkopende makelaar in bij het zien van een huis.Mijnheer heeft geen tijd, de gewenste dagen komen niet overeen met zijn agenda.
Dat terwijl we toch aardig wat dagen konden inlassen, maar nee mijnheer de makelaar heeft het te druk.
We worden verwezen naar de mogelijkheid om twee dagen later te komen kijken via de open huizen route. Nou vooruit dan maar als het niet anders kan dan moet dat maar.
Niets vermoedend kijk ik de dag voor de open huizen route en wat schetst mijn verbazing het huis is al verkocht. Het stond net drie dagen te koop we waren er snel bij maar nee, de huizenmarkt veranderd, we waren te langzaam.
Ik geef nog een boos bericht naar de verkopende makelaar. Dat we nog voor er een afspraak gemaakt kon worden de kans al is ontnomen om een bezichtiging te doen, laat staan ook maar een eventueel bod uit te brengen. Maar het kan hem allemaal niet deren.
Het voelt alsof ik naar de bakker ga een heerlijk nog warm zuurdesem brood bestel, hij wordt vrolijk gesneden door de altijd even vriendelijke bakkersvrouw.
Alstublieft mijnheer Poldermans uw heerlijke zuurdesem brood, laat de zak nog wel even open mijnheer Poldermans want hij is nog iets te warm. Ik dank haar voor het advies en de service en nog voor ik de winkel uit wil lopen komt daar de makelaar binnen grist mijn brood uit mijn handen, knoopt zonder gevoel van lekkernij de zak dicht en loopt er met mijn brood vandoor.
Zo voelt dat nu.
Dus Professor Poldermans zou professor Poldermans niet zijn, bij de verkoop van mijn huis bel ik deze zelfde makelaar op, laat hem een volledig rapport van ons huis beschrijven, en foto's van ons huis maken voor zijn verkoopbrochure. Om daarna doodleuk te zeggen Mijnheer de makelaar ik vertrouw uw werkwijze niet zo en heb besloten een andere wel vertrouwende makelaar te hand te nemen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten